Top

Blog

Zo maak jij je klaar voor jouw summer-body!

De zomer is bijna in zicht, we gaan minder kleding dragen en dat betekent dat je je maar al te graag wilt klaarstomen voor jouw summer-body. Je wilt graag aan de slag gaan, maar kunt wel wat tips gebruiken. Daarom hebben wij 10 tips op een rijtje gezet om met een fit lichaam de zomer in te gaan!

1.    Gezond en gebalanceerd eten
Natuurlijk is het lekker om een chocolaatje te eten of een croissantje in de ochtend, maar doe dit niet elke dag! Je hoeft niet meteen een zwaar dieët te volgen, maar let wel op balans door een zware maaltijd af te wisselen met een salade of gezonde smoothie.

2.    Accepteren
Wat heel belangrijk is en wat je absoluut niet moet vergeten is dat je moet accepteren hoe je er uit ziet. Het is niet nodig om te luisteren wat andere over je vinden. Als jij je prettig voelt in je lichaam en hoe je er uit ziet is dat prima! Daar gaat het om.

3.    De summer body challenge
Er zijn ontzettend veel challenges. Voor een challenge moet je wel een doorzetter zijn, elke dag wordt het een stukje zwaarder. Je hebt bijvoorbeeld de plank challenge, waarbij je elke dag een aantal seconden moet planken, elke dag wordt dit zwaarder. Ook is er de squat challenge, je begint dan met 50 squats op een dag en elke dag komen er meer squats bij.

4.    Blijven drinken
Vooral niet vergeten om water te blijven drinken. In water zitten geen calorieën! Dit is perfect om de hele dag te drinken. Is water niet je favoriete drankje? Probeer het dan eens wat lekkerder te maken door hier wat smaak aan toe te voegen, zoals een siroop. Wij raden aan om 2 liter water per dag te drinken.

5.    Niet te snel eten
Als je snel eet krijg je sneller trek, dus doe rustig aan met je lekkernij en geniet er vooral van. Ook is het bewezen dat je met een kleiner bord minder eet, dat is zeker het proberen waard!

6.    Mini work-outs
Een half uur bewegen per dag is al voldoende. Je kan thuis een work-out doen, of op de sportschool. Een paar sit-ups en squats en je hebt je spieren weer getraind! Train je nog helemaal niet? Begin dan met om de dag een half uurtje thuis trainen. Op vakantie kun je er ook voor kiezen om de dag te starten met een mooie wandeling op het strand of de avond in te gaan met het struinen langs leuke kraampjes en winkeltjes.

7.    Lichte maaltijden of smoothies 
Smoothies, wat zijn ze toch heerlijk. Je hebt ze in alle soorten en smaken. Smoothies kan je heel makkelijk thuis maken, met groente en/of fruit. Ze geven je een goed gevuld gevoel en het smaken heel goed! Let wel op dat je niet te veel fruit in de smoothie doet. 2 bananen bevatten namelijk al 240 calorieën. Hou het bij 1 groot stuk fruit en wat soorten groenten.

8.    Stel een doel voor je zelf!
Stel een doel voor je zelf. Als je dat doel hebt bereikt mag je je zelf lekker verwennen met bijvoorbeeld nieuwe (sport)kleding! Zo blijf je niet alleen gemotiveerd, maar komt je summer body extra goed uit.

9.    Op de fiets naar je werk
Ga op je fiets of misschien wel lopend naar je werk. Je bent in beweging en lekker in de buitenlucht. Dit is een van de eerste stappen naar jou summer-body.

10.    Meer krachttraining
Doe vooral krachttraining om jouw ultieme summer body te krijgen, je verbrand hier veel calorieën mee. Doe een work-out minimaal 3 keer per week. Wat vooral goed is om te trainen zijn lunges, buikspieren, push ups en bilspieren. Je bilspieren zijn de grootste spieren van je lichaam, dus met het trainen hiervan verbrand je veel calorieën!

Share