Top
 

Blog

Met deze tips zorg je goed voor jezelf

We worden allemaal getest. De één meer dan de ander, maar voor iedereen blijf deze periode uitdagend. Je dagelijkse patronen zijn doorbroken, je verwachtingen van de toekomst zijn drastisch veranderd. Het ontwikkelen van zorgen over dierbaren, over werk of je inkomen. Coaching kan hierbij helpen.

Waarom is het belangrijk om goed voor jezelf te zorgen?

Als jij niet goed voor jezelf zorgt, loop je leeg. We ‘moeten’ veel, we willen voldoen aan de verwachtingen en denken aan alles en iedereen. Met vermoeidheid, stress en burn-out klachten als gevolg. In deze tijd, hebben we onszelf extra hard nodig. Alles speelt zich tegenwoordig thuis af: relaties, werk, kinderen. Daarbij hebben velen zorgen om hun financiën en gezondheid.

Als we niet uitkijken worden we geleefd. Relativeer daarom je agenda. Het voelt misschien alsof al die afspraken vaststaan, maar vrijwel alles is flexibel. Word er makkelijker in om afspraken af te zeggen of te verplaatsen. En wees daar ook eerlijk over: ‘Ik heb te veel afspraken achter elkaar gepland. Ik spreek liever op een ander moment af waarop ik er met meer aandacht bij ben’. De meeste mensen begrijpen dat prima

Gezond egoïsme gaat overigens niet alleen over zelfzorg maar ook over wat je wilt realiseren in het leven. Over doen wat je het liefst zou willen. Wil je bijvoorbeeld heel graag een opleiding volgen, je huis verbouwen of een eigen bedrijfje opstarten? Dan moet je keuzes maken, want alleen zo kom je aan je dromen toe.’’

 

5 tips van onze Business & Lifestyle Coaches Julien en Miranda

Onze Coaches Julien en Miranda krijgen dagelijks met soortgelijke klachten te maken en weten maar al te goed welke tips werken om jouw gezondheid weer mentaal en fysiek op de rails te krijgen.

  1. Beperkt het checken van nieuwsbronnen.

Eens het nieuws checken is ruim voldoende. In een mum van tijd, zal er geen grote ontwikkelingen ontstaan

  1. Blijf bij kwaliteit

Sociale media vormen en mijnenveld in dit soort tijden. Hoe vergelijk het ook kan voelen om je bang te laten maken door verhalen en meningen- het zorgt alleen maar voor stress en ellende. Houd je bij bekende feiten en achtergronden van betrouwbare bronnen.

  1. Werk aan het beperken van eenzaamheid

Eenzaamheid is een zware last en is van de grootste gevaren. Let op jezelf maar óók op andere in jouw omgeving. Blijf creatief en zorg ervoor dat jou sociale netwerk niet onder je voeten vandaan valt.

  1. Blijf goed voor je lichaam zorgen

Goed voor jezelf zorgen helpt je neerslachtigheid, depressie en mentale stress te verminderen. Slaap voldoende, blijf in beweging, eet gezond en zorg voor voldoende daglicht. Een heerlijk rondje wandelen creëert ook rust!

  1. Schrijf je zorgen van je af

Door gedachtes op papier (of het scherm) te zetten, creëer je overzicht in je hoof en ervaar je uiteindelijk meer rust. Dit helpt je om de mentale balans te bewaren, juist als het even moeilijk is.

Share