Top
 

Intermittent fasting

Neem contact met ons op!

Smederijstraat 20-24
2671 BV Naaldwijk

info@jptraining.nl

0174 760800

Afvallen met: Intermittent fasting

Intermittent fasting (afgekort: IF) is geen dieet. Het geeft niet aan wat je eet, maar wanneer en hoe lang je eet en niet eet. Er zijn verschillende vormen, maar je eet over het algemeen alleen op bepaalde tijden (het zogenaamde eetvenster) en vast de rest van de tijd. Als je vast, eet je niets, maar je kunt wel water, thee of koffie drinken.

De bekendste vorm van intermittent vasten is het 16/8-schema (“16/8-dieet”). Je eet 8 uur per dag en vast 16 uur (ook tijdens het slapen). Je eet bijvoorbeeld alleen tussen 10.00 en 18.00 uur. Anderen schuiven dat raam wat verder, ze eten pas om 16:00 uur hun eerste maaltijd. Ik kies zelf de gematigde versie, dus van rond 12.00 uur tot 20.00 uur.

Gewicht verliezen

Door middel van Intermittent Fasting kun je op een effectieve manier gewicht verliezen. Het is eenvoudig aan te brengen en te onderhouden.

Ook kun je met Intermittent Fasting effectiever vetmassa verliezen dan met een caloriearm dieet. Het feit dat je afvalt door middel van Intermittent Fasting kan worden verklaard door het feit dat je, door één of meerdere maaltijden over te slaan, aanzienlijk minder calorieën binnenkrijgt.

De voordelen op een rij

Naast afvallen, zijn er vele gezondheidsvoordelen om te starten met Intermittent Fasting.

Verliezen van buikvet

Herstel van lichaamscellen en mogelijk levensverlengend

Vermindering van oxidatieve stress en inflammatie

Vermindert de kans op diabetes type 2

Verlaagt risico op kanker en alzheimer

Verbetert de hersenfunctie

Anti aging effecten

Meer uithoudingsvermogen en sneller herstel

Neem contact op met Monique